“Modlitwa za Owena”

Chcesz napisać (dobrą) książkę, ale nie masz ciekawego tematu? Wróć wspomnieniami do dzieciństwa i opisz to, co najbardziej zaważyło na Twoim późniejszym życiu. I nawet jeśli będziesz odrobinę zmyślać, atmosfera minionych lat na pewno nada niezwykły koloryt Twojej historii. Tak właśnie uczynił amerykański pisarz John Irving, tworząc błyskotliwą “Modlitwę za Owena” – opowieść o przyjaźni dwóch chłopców: Johna Wheelwrighta i Owena Meany’ego. W artykule dla “New York Timesa” Irving napisał:

Często pytano mnie, dlaczego dałem Owenowi Meany te same inicjały co Oskar Matzerath (bohater powieści “Blaszany bębenek” Güntera Grassa)? Odpowiadałem: “To hołd”, ale nikt nie nie chciał mnie słuchać.

W 1998 roku książka “Modlitwa za Owena” przeniesiona została na szklany ekran przez Marka Stevena Johnsona (w filmie pod tytułem “Simon Birch” główną rolę zagrał Ian Michael Smith).

Modlitwa za Owena - J. Irving

Leave a Reply

