Koncert Kolęd Ottona Mieczysława Żukowskiego w Książnicy Podlaskiej

Szanowni Państwo,

Książnica Podlaska im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku ma przyjemność zaprosić na koncert kolęd Ottona Mieczysława Żukowskiego w wykonaniu Marty Wróblewskiej i Pawła Pecuszoka przy akompaniamencie Krzysztofa Kiercula.

koncert-koled-afisz

Marta Wróblewska (sopran) – absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku kierunku wychowanie muzyczne w klasie dyrygowania prof. Violetty Bieleckiej (2000) oraz kierunku wokalistyka w klasie śpiewu solowego prof. Cezarego Szyfmana (2009). Oba kierunki ukończyła z wyróżnieniem. W 2012 roku otrzymała tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej wokalistyka. Obecnie jest adiunktem w macierzystym Wydziale UMFC. Koncertowała w kraju i za granicą (Niemcy, Belgia, Hiszpania, Andora). Występowała m.in. u boku takich artystów jak: Kevin Kenner, Andrew Parrott, Vincent Dumestre i Simon Standage. Ponadto ma w dorobku artystycznym wykonania ponad 50 utworów kantatowo-oratoryjnych, pieśni oraz partie operowe. Od wielu lat, jako solista i śpiewak-kameralista związana jest z zespołami specjalizującymi się w wykonawstwie muzyki dawnej: Concerto Polacco, Ars Nova, Subtilior Ensemble, Diletto, Ensemble QuattroVoce, Camerata Podlaska. Współpracuje z zespołami: Bornus Consort, Capella Cracoviensis oraz Il Tempo. Od roku 1999 współtworzy Oktet Wokalny Gaudium. W roku 2005 otrzymała Puchar Rektora Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie jako laureatka I miejsca VI Konkursu Moniuszkowskiego Pieśń Wieczorna.

Paweł Pecuszok (tenor) – ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina z wyróżnieniem (2010) w klasie śpiewu solowego prof. Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jest również lekarzem – absolwent Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2004) aktualnie specjalizuje się w Medycynie Rodzinnej. W wykonawstwie operowym zadebiutował jako student IV roku w podwójnej roli partią Franka oraz Feliksa w przedstawieniach operowych Stanisława Moniuszki „Flis” w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku (reż. Natalia Babińska). Uczestniczy w licznych koncertach i przedsięwzięciach artystycznych w województwie podlaskim i w Polsce: m.in. Moniuszkowski Festiwal Podlasia (premiera ballady S. Moniuszki „Pani Twardowska” partia Mefistofelesa), koncerty z cyklu „Muzyka w moim mieście”, koncerty w ramach Podlaskiego Festiwalu Nauki i Sztuki, Białowieskie Spotkania z Arią, Festiwal Muzyka w Starym Kościele w Białymstoku, Wieczory Moniuszkowskie, Spotkania z Naturą i Sztuką „Uroczysko” w Supraślu, Muzyczny Wersal Podlaski, Dni Wokalistyki Operowej w Krynicy. Jest laureatem 3 miejsca Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Pieśń Wieczorna” w Białymstoku, ponadto zajął 4 miejsce podczas Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Warszawie „Polska Muzyka Wokalna”. Jako tenor wykonywał liczne partie solowe w dziełach oratoryjno-kantatowych m.in. S. Moniuszki, F. Schuberta, J. S. Bacha, A. Vivaldiego, W. A. Mozarta. W repertuarze posiada arie oratoryjno-kantatowe, operowe, operetkowe i pieśni, w tym również cykle pieśni kompozytorów okresu romantyzmu i współczesnych. Szczególny nurt jego zainteresowań stanowią natywne pieśni ukraińskie oraz ukraińska liryka wokalna w opracowaniach klasycznych, którą prezentuje z powodzeniem zarówno podczas koncertów na Podlasiu, jak i na antenie Polskiego Radia Białystok i TVP3. Swoje umiejętności wokalne doskonalił na licznych kursach wokalnych: pod kierunkiem Urszuli Kryger, Piotra Kusiewicza, Heleny Łazarskiej, Daniela Weeksa (USA) oraz Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jest pomysłodawcą, współorganizatorem i wykonawcą cieszącego się dużym uznaniem i popularnością cyklu koncertów kameralnych „Aria w Galerii”, który od 2009 roku odbywa się w białostockiej Galerii im. Sleńdzińskich.

Krzysztof Kiercul (fortepian) –  urodził się w Białymstoku w 1980 roku. W latach 1987-1993 uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Białymstoku. Naukę kontynuował w Liceum Muzycznym w klasie fortepianu Galiny Markowej i klasie kameralistyki Stefana Macieja Krassowskiego. W 2004 roku ukończył Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w dwóch specjalnościach: fortepian w klasie prof. Tadeusza Chmielewskiego i Joanny Kaczmarskiej-Bieżyńskiej oraz kameralistykę w klasie prof. Krystyny Hussar-Moczulskiej. W latach 2003 – 2005 pracował jako akompaniator i reżyser dźwięku w Państwowym Zespole Ludowym Pieśni i Tańca „Mazowsze”. Od 2005 roku pracuje jako nauczyciel w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku, a także jako akompaniator na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Białymstoku oraz w Samorządowym Ognisku Baletowym. Od 2001roku współpracuje z Polskim Chórem Pokoju biorąc udział w licznych koncertach w kraju i za granicą, oraz w nagraniach płytowych. Stale współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską, Podlaskim Centrum Sztuki oraz Towarzystwem Śpiewaczym im. Stanisława Moniuszki w Białymstoku (jako akompaniator Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego „Pieśń wieczorna”). Od 2007 roku współpracuje z zespołem kameralnym „Ars iuvenum”.

18 stycznia 2017 (środa)
godz. 17:00
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 14 A
VI piętro, aula

WSTĘP WOLNY

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s